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Visionários

2013 – Joaquim Santos sublinhou ainda que "precisamos de uma região administrativa eleita, que comande o gestor operacional dos transportes. Estes gestores operacionais têm que estar subordinados a uma visão política. E a visão política que falta é a visão regional. Podia já começar-se pela AML, elegendo pessoas para coordenarem esta área dos transportes."
2013 – Desenvolvido pelo professor José Manuel Viegas, o sistema tarifário baseado em favos estava assente numa lógica zonal como base tarifária, zonamento esse que subdividia o território em polígonos regulares tornando possível a construção do tarifário a partir de qualquer localidade. Ou seja, o cliente poderia escolher onde queria circular e pagava apenas o que tinha escolhido. A Área Metropolitana de Lisboa passava a estar dividida em 68 zonas, estando à disposição dos clientes selecionar aquelas que melhor se adaptavam às suas necessidades de mobilidade. Para José Manuel Viegas, este sistema «é mais simples e mais justo para os clientes, porque o tarifário passa a estar centrado neles».
2014 – Germano Martins, presidente da Autoridade Metropolitana de Transportes de Lisboa, lembrou que "a Carris e o Metro não são de Lisboa, são da região", sublinhando que é preciso ter isso em conta quando se discute a possibilidade de o município de Lisboa liderado por António Costa assumir a gestão destas empresas.
2016 – Bernardino Soares, o presidente da Câmara de Loures rejeita a entrega da Carris e do Metropolitano à câmara de Lisboa, pois tem receio de que tal se traduza num acentuar da tendência para essas empresas não darem resposta fora de Lisboa, sendo que os seus utentes ultrapassam largamente a população do concelho de Lisboa. Para o autarca, a decisão acertada é confiar a sua gestão a uma entidade supramunicipal em que os municípios participem.
1940, Praça dos Restauradores, Lisboa

Com o tempo, e ajuda de visionários, irá se perceber que Lisboa não é uma cidade, é uma metrópole.

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The Domains

The building blocks required to achieve success in a business domain and differentiate the company from its competitors:  Core domains : The interesting problems. These are the in-house activities the company is performing differently from its competitors and from which it gains its competitive advantage.  Generic domains : The solved problems. These are the things all companies are doing in the same way. There is no room or need for innovation here; rather than creating in-house implementations, it’s more cost-effective to adopt \ buy existing solutions. Supporting domains: The problems with obvious solutions. These are the activities the company likely has to implement in-house or outsourced, but that do not provide any competitive advantage. Domain experts are subject matter experts who know all the intricacies of the business that we are going to model and implement in code. In other words, domain experts are knowledge authorities in the software’s business domain. T

Some People

Vera was good-looking, not at all stupid, quick at learning, was well brought up, and had a pleasant voice; what she said was true and appropriate, yet, strange to say, everyone — the visitors and countess alike — turned to look at her as if wondering why she had said it, and they all felt awkward. [Leo Tolstoy (1869), War and Peace]

Meaning

Of all the information that every second flows into our brains from our sensory organs, only a fraction arrives in our consciousness: the ratio of the capacity of perception to the capacity of apperception is at best a million to one. A million times more bits enter our heads than consciousness perceives. Consciousness lags behind what we call reality. It takes half a second to become conscious of something, though that is not how we perceive it. Outside our conscious awareness, an advanced illusion rearranges events in time. Our consciousness lags behind because it has to present us with a picture of the surrounding world that is relevant. But it is precisely a picture of the surrounding world it presents us with, not a picture of all the superb work the brain does. The sequence is: sensation, simulation, experience. But it is not relevant to know about the simulation, so that is left out of our experience, which consists of an edited sensation that we experience as unedited. What we